Luft och vatten

Visst kan man leva på luft och vatten!! Ja, man kan i alla fall undra ibland. Så på banken att enbart min lön kommer imorgon. Den andra hälften ska betalas ut via försäkringskassan som aktivitetsstöd. Ringer f- kassan, men de hade inte fått in något från arbetsförmedlingen. Ringer upp min handläggare på Af. Ja, tydligen har det snurrat runt rejält för honom. För det första skulle han ha ringt tillbaka för 3 1/2 vecka sedan. Nu hade jag tydligen en tid hos honom imorgon kl 14, här har inte kommit någon kallelse. Han var ärlig åtminstone när han kollade efter, kallelsen hade inte kommit iväg. Vad som hänt med det andra hade han ingen aning om. Nu ska han ringa tillbaks i eftermiddag ellerimorgon förmiddag. Får se hur det blir med den saken. Tyvärr är det ju så att vi har ju ingen superekonomi efter alla dessa år som jag inte har jobbat heltid. Vi får det att gå ihop månad efter månad, men uteblir min ena halva, så blir det genast panik. Det är ju den delen vi har till mat. Tur att det finns lite mat i frysen och att jag fick pengar när jag fyllde år. Ogillar att använda oss av kreditkort, en omöjlighet att betala tillbaka när man inte får ut så mycket som utgifterna lätt springer upp i. Jag hoppas ju på att det snart blir bättring med det. Min önskan just nu är att kunna jobba mer och slippa allt som har med bidrag att göra.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Hoppas att det ordnar sig.

Vet hur det är.



Kram

2012-03-26 @ 19:05:56
URL: http://kaatzi.blogspot.com
Postat av: Anneli

Tack Katarina! Det brukar alltid lösa sig på något vis, men när man inser att inte matpengarna kommer, så måste man ju lösa det på något sätt. Livet ger en motgångar och medgångar. Vi har mest motgångar, allt för mycket tyvärr. Skriver helst inte om det utan vill ta vara på det vi har, Barnen, varandra och vår lilla hus och sist men inte minst VÅR KÄRLEK

2012-03-26 @ 22:48:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0