Sommarlov och Semester slut

Tänkte berätta lite om vår ledighet och visa lite härliga bilder!

Skolavslutning

Alla barnen har varit samlade i gympasalen och sjungit och uppträtt!! Här traskar de ut för en samling i klassrummet!

Lucas och Simon får favorätten, plättar till middag den stora dagen till ära!

Barnen och jag började vår ledighet en vecka innan Jocke och begav oss till Västergötland!

Nyss framkommna vid min systers och hennes familjs sommarställe, köttet ligger på grillen och vi får avnjuta en en god måltid efter ca 4 timmars körande. Som bonus hade vi den här fantastiska utsikten!!

Stugan är inte stor, men jättemysig! Sitta på verandan och kunna se sjön samtidigt gör man inte var dag!

Barnen blåser upp luftmadrassen till mig så att jag ska kunna sova gott i tältet!
Simon och jag låg på en sida och Erik och Lukas på den andra! första gången för mina barn!

Vi badade, var ute med båten; Härligt! När vi ute och åkte passerade vi en brygga där en snok låg och solade!

På kvällspromenaden passerade vi den här blomman med tre humlor på

En bättre bild på båtarna och en annan del av sjön

Dag 2 åkte vi på lite utflykt och hamnade vid en annan sjö, när vi körde med bilen på andra sidan sjön, sa Simon: Mamma vad fint här är... Och, Ja det var en fantastisk utsikt

Lite macka och festis innan vi ska gå guidad tur i den vita byggnaden bakom oss!

Torpa stenhus, den äldsta delen är från 1400-talet, men det man ser av huset idag är mer från 1500-talet! En otrolig byggnad och mycket intressant guidad tur, tyvärr var den lite för lång för den yngste gossen. Lucas fick låna medeltida kläder och ha sköld & svärd.

Trötta killar, lite för lite sömn i tältet och full aktivitet. Båda slocknade när vi lämnade landet efter ett dygn och körde till metropolen Borås. Där besökte vi min vän Anna som alltid ställer upp med ett stort sovrum med dubbelsäng till mig och barnen. Själv får hon göra som pigorna ligga i rummet bakom köket.

Vår resa fortsatte några dagar till, besök i Alingsås och sov en natt i lillebrors totalrenoverde lägenhet, den var jättefin och han hade fått ett badrum som var större än Simons sovrum. Nu kunde vi äntligen köpa alla de där presenterna vi legat back med. Ny kaffekokare, handdammsugare, pastagryta. Nu har jag lite koll på färger och vad som man mer kan tänkas hitta på...

En vecka härlig semester, sen hände det här. Min tå tappade allt skinn och dagen efter den här bilden var den blodröd och jag hade ont, men samtidigt ingen känsel. Det slutade med att besöka vårdcentralen för att få den omlagd i två veckor, inte så kul när man älskar att bada!

Lucas och jag tog oss en busstur in till Malmö!

Vi mumsade på Glass och hade jättemysigt under några timmar.

Min nya dammsugare som jag äntligen fick tummarna loss att köpa!

Simon sover i mamma & pappas säng

Den här dagen var inte Lucas hemma så då åkte Simon, Jocke och Jag in till Malmö och åt Glass!

Simon och jag tog tåget till Tommelilla en dag, fikade på Bo Ohlssons och köpte lite lego!

När vi kom hem var Jocke igång och rev vårt förråd på baksidan

Simon är ute och kör sin radistyrda bil han fick i 4-årspresent. Ja, inte den röda han sitter på utan....

Den här snygga BMW;n

En liten söt och trött kille på besök! Hoppas han kommer snart igen...

Ja, så var det bara stommarna kvar av förrådet. De ska också väck, sen ska det byggas nytt.

Lucas tur med tåg och besök i Tomelilla. Det är så kul att dela upp barnen och kunna ge 100%. Vi gick runt och tittade på saker dubbelt så länge än med Simon. Han klarar ju sig själv stora killen!

Simon har fått bedövningssalva och vi ska åka till Monika och ta prover på Teddystudien.

Var på läkarbesök med båda killarna på allergimottagningen. Båda hade växt 8 cm var. Simon hade ökat i vikt så att han kom upp på rätt kurva. Lucas hade inte ökat något alls, han som äter som en häst. Ibland två portioner havregrynsgröt! Doktorn var inte orolig, han ser så pigg och frisk ut!

Ja, det här är lite om vår sommar! Måste bättra mig med uppdateringar...

Simon 4 År

Idag har min lille Simon fyllt 4 år, var tar tiden vägen!

Presenter på sängen.

Simon har fått sin efterlängtade Boltfilm!!!

Simon visar hur gammal han har blivit!

Simons tårta!! Barnen älskar marsipanrosor,därav tre stycken!

Kusin Alex och Lucas

Alex ska stanna över natten och de tittar på film Ice Age 1, imorgon ska de stora se nr tre på bio!

Jag har varit dålig med att blogga i sommar men har inte haft den rätta lusten, sen när den finns då räcker inte tiden till!
Ska försöka lägga in lite bilder från sommar och semester i nästa vecka.