Simon kan cykla

Idag har Simon lärt sig att cykla, ja nästan iallafall, han kan hålla balansen, cyklar en lång sträcka och kan stanna utan att ramla varje gång. Det han däremot inte lärt sig än är att komma igång och att svänga runt på en större yta. Det innebär mer träning imorgon, Joakim och jag får ställa oss på varsin ända av cykelbanan och hjälpa till att starta och ta emot när han stannar. Det är ett stort steg för Simon, vi har övat sen Simon fyllde 5 år augusti 2010. Det har varit en väldigt rädd Simon, som med mycket tårar gått av cykeln lika fort som han satt sig på den. Vi har inte kunnat släppa taget tidigare då han suttit snett och haft noll balans, men idag fanns den där, balansen. Han var på väg in i ett förråd och lite buskar, tårarna rann och han var arg som ett bi och ville inte fortsätta. Men idag kände jag att det var så nära på att lossna och ja efter ett tag fick jag jogga med för att han inte skulle falla när det var dax att vända, han har lyckats en gång, ramlat några gånger. På bilden nedan har pappa kommit hem och sprungit med en gång och jag fångar honom på bild innan jag tar emot.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Duktiga Simon!

Han ser väldigt stolt ut :-)



Trevlig helg, kram!

2012-04-13 @ 19:54:47
URL: http://kaatzi.blogspot.com
Postat av: Anneli

Ja, han är extremt stolt över sig själv just nu. Bara för någon vecka sedan berättade han för fröken Marie på skolan att han har tre saker han ska lära sig, engelska, kunna läsa och cykla. Senast igår när Simon klättrade runt på mig som en apunge, sa Marie att med den balansen kan du snart cykla. Det var första gången i år som vi hade framme cykeln, så han har har vuxit till sig och hittade det han själv så länge vetat. Man trampar och håller balansen så kan man cykla som Simon länge sagt.

Ni får oxå ha en trevlig helg! Kram

2012-04-13 @ 20:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0