Dagens middag

På tisdagar brukar vi ha plättar, barnen älskar det! Om jag någon gång inte gör det, blir barnen sura och arga. Saken är den att jag är så fruktansvärt trött på plättar, det är inte så gott längre, tur att det snart är sommar, då brukar vi inte ha plättar varje vecka, orkar inte stå och steka i värmen. Idag fick barnen sina plättar, men själv åt jag en fransk omelett med krabbstuvning, det var grymt gott och smaken sitter fortfarande kvar, lite så att jag skulle kunna tänka mig lite till, men tyvärr, det är slut och äggen också

Kommentarer
Postat av: Katarina

Ser gott ut!

Det är jobbigt att steka pannkakor.. så jag håller med!

2012-04-17 @ 21:14:38
URL: http://kaatzi.blogspot.com
Postat av: Anneli

Det brukar ta mig nästan en timmma, barnen och Joakim äter ganska så mycket, sen ska J ha med sig till lunch och Lucas äter några till mellis dagen efter.

2012-04-17 @ 21:26:25
Postat av: Sabina

Recept på omelett och krabbstuvning tack, det ser supergott ut =D

2012-04-19 @ 23:21:04
Postat av: Anneli

Sabina; det är en fransk omelett och stuvningen är vit sås men med mindre mjölk, så att den blir lite krämigare och sen i med krabbsticks från frysen. Vill du ha recept på mängder, så får jag notera nästa gång hur mycket jag har i. Minns när jag skulle göra stuvning som tonåring och frågade mamma, hon hade noll koll, för hon gjorde alltid på fri han, nu gör jag likadant. Använder mest kokbok och recept som inspiration, förrutom vid bak. Ha en trevlig helg!

2012-04-20 @ 21:47:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0