Underbara tisdag

Jag gillar våra tisdagar. Joakim börjar 9.00 & jag 9.15. Hela familjen vaknar upp vid 07 och sen äter vi en mysig frukost, har börjat tända ljus. För det mesta lämnas Simon på skolan av J och jag kan i lugn och ro ta mig en varm dusch och göra mig iordning. Idag hann jag till och med rensa handfatet, förstår inte var alla dessa hår kommer ifrån.

Joakim målade taket i helgen, men vi funderar på att ta en strykning till. Igår rev J ut det gamla golvet, 10 min och golvet var väck och han hade samlat ihop det i en snygg och prydlig hög på tomten. Under laminatgolvet ligger en gammal plastmatta från 78, den ska också väck. Det är kul att renovera, se resultatet av det man själv åstadkommer. Jag ska försöka ladda ner bilderna i eftermiddag.

Idag ska Lucas ta med en kompis hem efter skolan, de får själva fixa mellanmål och sköta sig själva en timma innan jag kommer hem med Simon. Middag idag blir som vanligt, plättar! Nu dax att bege sig till jobb!

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0