Intensiv helg som satt sina spår

I lördags körde jag Lucas på scouthajk. Efter det körde vi in till Malmö för att köpa ny säng,skrivbord och sängbord till Lucas. Lånade lastbil på Joakims jobb och körde till XXXLutz där vi sett ut möbler.

Så här var det tänkt att bli!!








Vi monterade skrivbord och säng. När vi satt ihop själva ramen till sängen, kunde vi inte få ner den resårmadrass vi hade sedan tidigare. Mäter och upptäcker att sängen inte alls har bäddmått 90 x 200. Den var bara 89 x 200. Monterar ner sängen och jag åker in på söndagen. De vill först inte ta emot sängen. Efter många turer fram och tillbaka kan jag få ett tillgodokvitto. De tyckte att vi inte tagit reda på tillräckligt med info. Hade vi pratat med sängavdelningen vid inköpet hade vi kanske fått mer info. Sen så hade vi brutit paketet och monterat sängen. Vi hade ju aldrig gjort det om vi hade vetat att madrassen inte skulle passa i sängen. Jag var i affären flera timmar. Jag gav kanske upp för tidigt, men jag orkade inte fortsätta kämpa. Nu har vi ett tillgodokvitto i en affär som vi inte vill handla i mer. Sängbordet skulle vi få v 47 och bokhyllan hade vi tänkt köpa senare. Vi gjorde en retur på sängbordet och där kunde vi få pengar tillbaka.

Nu har vi ett rum som nästan är färdigt till Lucas, några taklister som ska upp och så ska vi köpa en annan sängram och sängbord. Skrivbordet har vi kvar, det blir inte som vi tänkt, men kommer säkert bli bra ändå.

Efter en sådan här helg är man ganska slut i huvudet, irriterad, besviken och fruktansvärt trött!!

Kommentarer
Postat av: Sabina

Stod det någonstans att sängramen skulle vara 89 eller 90? 90 är ju det vanligaste så det hade man ju tagit lite för givet men då vet man att man ska se upp =( Förstår att du är arg!

2011-10-26 @ 10:46:38
Postat av: Anneli

Det står 90 x 200, på nätet står det ca 90 x 200. Standardmåttet är ju 90. Tycker det brister i informationen när de inte kan skriva att den endast passar till skummadrass. Dessutom ingick inte någon ribb-botten, då kan man ju skriva det i infon att sängen säljes exkl ribb-botten. Sen hade man ju inte varit lika irriterad om de snabbt och enkelt sagt att "själklart får ni pengarna tillbaka om ni inte kan finna en annan säng här i butiken". Nu har vi hittat en annan säng på ikea och får hosta fram nya pengar. Ett tillgodokvitto hjälper oss inte så mycket då...

2011-10-26 @ 15:57:44
Postat av: Katarina

Jätteirriterande, jag hade blivit kokt!!

För övrigt så var det jättefina möbler på bilderna. Jag hoppas att ni hittar något annat ganska kvickt.



Kram

2011-10-26 @ 16:50:08
URL: http://mammakatarina.blogspot.com
Postat av: "Cecilia"+Borderline

Är så tacksam för din omtänksamhet! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0