Tiramisu

För flera år sedan hade jag en arbetskamrat som bjöd på Tiramisu, alla dessa år har jag kunnat känna smaken efter den och längtat efter mer.

Idag fick jag tummarna loss och gjorde en själv! Det är bara så gott och jag skulle kunna äta upp en hel form själv.
Nu är ju inte min lika god som den jag fick för flera år sedan. Jag har plockat ett recept på nätet och vet nu att jag ska smaksätta den med lite mer likör, ändå överdrev jag mängden, men lite till kan man allt ta. Var lite rädd för att jag skulle doppa för kexen för länge, så de ska få en sekund till nästa gång. Så den blir ännu lite saftigare. Tiramisu ska ju stå och gotta till sig ett antal timmar, gärna över natten. Man kan inte lyckas helt första gången man provar på något nytt!



Äntligen är det helg och som jag har längtat efter den de två senaste dagarna. Har varit så extremt trött, ont i lederna och känner mig inte så särskilt pigg för tillfället. Idag när jag stod ute på skolgården, kändes det som om jag hade kunnat somna på stående fot.

I helgen är det full rulle, Simon på kalas imorgon hos kompisen Kasper. På söndag Lucas på kalas inne i Malmö på Big Bowl och då ska jag ta mig en liten shoppingrunda på Entré, om jag nu orkar.

Nu ligger barnen i sina sängar och jag ska också gå och lägga mig. Alvedon och ipren intagna och jag hoppas på en god natts sömn!

Godnatt!!

Kommentarer
Postat av: Katarina

Den ser jättegod ut.

Hoppas att du får möjlighet att vila nu under helgen och hämta lite ny energi.



Njut av din lördag!

Kram

2011-05-07 @ 09:27:30
URL: http://mammakatarina.blogspot.com
Postat av: Sabina

Den ser riktigt fin och god ut! och smakade säkert jättegott också om jag känner dig rätt ;) Ha en underbar helg och vila ut

2011-05-07 @ 10:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0