Blandad kompott

Igår söndag började min dag med en timma vid strykbrädan, Härlig söndagmorgon!!

Vi åt en sen frukost och gjorde oss sedan redo för att köra till Malmö. Lucas skulle på bowlingkalas kl 13.00. Innan vi begav oss hann jag köra fem säckar med skräp till tippen.

Vi lämnade Lucas på Big bowl 12.40 och sedan gav vi andra oss iväg till Entré. Simon tyckte det var ett jättekul ställe och provade varenda rulltrappa. När vi tog oss en fika och han ätit klart, åkte han upp och ner för en rulltrappa där vi såg honom hela tiden. Vid ett tillfälle var där en kvinna som letade efter en vuxen som hörde till den lilla killen. Där satt jag och såg hur hon vände sig om fram och tillbaka för att kunna finna en förälder, som tur var så sprang Simon rakt fram till oss och då förstod kvinnan att vi sett honom hela tiden. Bra med vuxna som reagerar över barn som springer runt själva på köpcentra.

En bild på Simon med sin chokladkaka



Jag var på jakt efter sandaler till mig själv, men hittade inget som passade mina konstiga fötter. Däremot hamnade vi på H & M, där köpte vi shorts, t-shirt och linne till Simon, som egentligen inte alls behöver några kläder. Men det är extra kul att handla när pappa är med och väljer ut kläderna.

När vi hämtade Lucas kl 15.00 hade vi planerat att vi skulle gå på Kina restaurang i Malmö, men det blev hastigt bestämt att vi skulle hem till kompisen i Skurup, barnen ville så gärna leka. Vi fick en väldigt trevlig eftermiddag med god mat hos familjen Carlsson istället. Mycket uppskattat av hela familjen!!

Helgen har varit intensiv, men Fantastisk!

Idag tar jag det lugnt, har varit ute på en cykeltur och lämnat Simon på barntimmarna. Sen blir det att hänga lite tvätt när den är klar, i övrigt ska jag ta det lugnt hela förmiddagen.

Ny choklad i affären,  Strawberry cheesecake....



Nästan lika god som Bluberry!!

Ha en bra måndag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0