Trött...

Inatt blev det inte många timmars sömn...

Gick och la mig strax efter 23.00, men kunde inte somna. Efter en stund fick jag en attack av klåda i hålfoten av fötterna. Min PPP (Pustulosis Palmoplantaris) blossade upp rejält och ett tag hade jag god lust att kapa fötterna med en yxa för att det kliade så fruktansvärt!! Tvättade fötterna i iskallt vatten det brukar dämpa klådan lite grann, men inte inatt! Jag smörjde fötterna med dermovat.. men det hjälpte inte heller. Grrrrrrrrrrr

När det sätter igång och kliar så här mycket, ska man ju helst inte röra fötterna. Men det är stört omöjligt...
Ibland så funderar jag på att använda ett rivjärn för att lyckas minska klådan!

Slutligen kom jag på att vi hade Tavegyl hemma, så jag tog det och ett antal timmar senare återvände jag till sängen.

Så här ser mina fötter ut nu, men tvärtom. Det är hålfoten som är sårig och resten av foten har hel hud!



Vissa partier är helt skinnflådda och det gör fruktansvärt ont när man rör på fötterna, för då blir det mm djupa sprickor!

De här salvorna använder jag mest till mina fötter!



Så idag är jag trött och fasar redan för tisdagmorgon, då jag ska sätta på mig skor och promenera till jobb!!

Hoppas ni har en bättre dag!
Kram

Kommentarer
Postat av: Kaatzi

Usch, aj!

Men går du inte på behandlingarna längre?

Eller de hjälpte kanske inte?



Hoppas att du får sova inatt.

Kramis

2011-01-10 @ 18:31:49
URL: http://kaatzi.blogspot.com/
Postat av: Anneli

Jag har klarat mig bra sedan de ville ha ett upphåll i somras! Jag smörjer fötterna minst 3 ggr dagen, ibland mer! Det går i skov, precis som många andra sjukdomar! Nu var det tydligen dax igen! Om jag tvingas åka till hud tre gånger i veckan igen, blir det inte roligt! Men måste man, sååååååå...

2011-01-10 @ 19:30:29
Postat av: Sabina

Din stackare =(

2011-01-10 @ 20:38:39
Postat av: Jana

try to wasch your feet in LAVENDER - IT CAN HELP YOU A LOT !!!!!

2012-02-11 @ 15:44:44
URL: http://neurodermitis-psoriasis.blog.de
Postat av: [email protected]

Hej såg din bild av dina fötter o det är precis som mina,ska snart ivög till hud igen för nu står jag inte ut mer.Har haft det i 1 år nu o ingenting hjälper.Har sagt upp mig från jobbet känner mig allmänt deppig o har gått upp ca 10 kg på ett år för att jag har så svårt att gå.Har du blivit bättre eller är det bara att stå ut?Känner igen det där med att vilja hugga av fötterna, jag kör med fotfilen när kliet är som värst men brukar då fila upp huden för mycket.Ha det bra Linda

2012-02-17 @ 12:10:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0