Självscanning

Hela familjen begav sig i förmiddags till Maxi, inköpen brukar gå smidigt även när barnen är med!!
Barnen hjälps åt med att scanna in varorna och sedan betalar vi och traskar glatt ut ur butiken innan barnen börjar bli allt för uttråkade!!

Idag blev det inte lika smidigt som vanligt, vi åkte på en avstämning!! Jag har nog inte haft det på ca 3 månader, men idag blev det en!! Jag sa till barnen att gå utanför kassan med pappa och sen började jag plocka upp varorna på bandet.

Nervös, Nej inte alls!! Inte ens för att barnen skulle ha stoppat ner något utan att det blivit scannat!!

Betalade och kvittot kollades och avstämningen var OK!

Jocke muttrade lite över att han fick packa ner alla varorna i kassarna, men han tog initiativet själv! Jag hade gärna packat varorna, blev lite nervös för att han hade packat för mycket i kassarna! Han använde bara tre kassar och i vagnen hade jag lagt det i fyra och lite bröd vid sidan om som jag hade en extra kass för att packa ner det i! Papperskassarna höll, trots att de hängt med ett tag vid inköpen nu. Dax att börja kassera en del, innan påsarna spricker......

Nu kallar köket och kycklingfileèrna på mig!!
Idag blir det en enkel snabb variant, stekt kyckling, pommes och bearnaisesås och lite sallad till det!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0