Trelleborg

Idag ska Simon och jag ta bussen till Trelleborg och besöka ögon-mottagningen! 
Simon gick inte igenom kontrollen vid 5-års besöket på BVC, vi fick göra ett återbesök för att testa synen, det resulterade sen i en remiss till ögon-mottagningen!

Vi får hoppas att han inte ska behöva glasögon, men det finns stor risk, då både Joakim och jag har synfel. Joakim är ju mer eller mindre blind utan glasögon.



Lucas är på lite dåligt humör över att få gå på fritids två timmar i eftermiddag, han brukar ju inte göra det på måndagar. Men jag vill inte ta honom ledigt från skolan sista timmen för att han ska kunna följa med.
 
Besöket på ögon-mottagningen är beräknad att ta två timmar och vad jag har förstått kommer Simon få ögondroppar som tydligen svider och då vill jag bara kunna ägna mig åt honom och ge honom lite mys både före och efter!

Lucas kommer gå hem och få vara själv en timma innan pappa kommer hem! Vill bara vara säker på att han får mellanmål i sig och ibland kan tiden bli väldigt lång när man är själv! Fast hade Lucas fått bestämma hade han velat gå direkt hem efter skolan, börjar bli stor kille nu!

Just nu inväntar jag att skicka iväg Lucas till skolan och ringa barntimmarna och meddela att Simon inte kommer idag! Han skulle egentligen gå på det idag mellan 8.30-11.30, men jag är inte helt ok, har problem med andningen och luftrören, så att cykla mellan hemmet och kyrkan två gånger idag känns som att ta ut sig allt för mycket!
Det räcker med att vi ska iväg senare idag!

Ha en bra dag alla!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0