Datorer i överflöd

Just nu sitter sambon och jag i vardagsrummet med varsin laptop och samtidigt kollar Jocke igenom vår ena data som vi har haft inlämnad i två omgångar!

Då vår stationära data la av, trodde vi först att vi inte hade någon garanti/försäkring på den. Så vi var ganska snabbt ute och införskaffade en ny! Sen visade det sig att vi kunde lämna in den, det var ca 14 dagar kvar på försäkringen! Första gången vi hämtade ut den 23/12 kvarstod en del av felet och vi fick på julafton köra in med den igen! Nu har de bytt moderkortet och den verkar fungera bra igen!

Under lovet har Joakim gått igenom alla datorer och med den sista som han hämtade ut idag, har vi 4 fungerande stationära datorer och sen våra två laptop! Så nu har Joakim fått en data att koppla upp till vår 50 tums Tv, där han kan ha musik och spela ifrån! Prylgalna, nej inte alls............

Idag var det dax att köra igång på jobbet igen. Jag har ju jobbat de flesta dagarna under lovet, men det har ju varit väldigt lugnt!
Nu verkar det som om de på allvar ska ge mig datainloggning! Kanske skulle behöva någon timma med lite instruktioner om bla raindance, sen är ju det bra om jag kan komma in heroma för där fixar man allt med ledighet (semester & föräldraledighet), ja just det man sjukanmäler sig där också! Fast jag har inte tänkt vara sjuk, men det är ju inget man kan styra över!!

Nu ska jag varva ner lite till och sedan gå och lägga mig tidigt ikväll!

Kommentarer
Postat av: Kaatzi

Håller tummarna för att du får din datorid.



Skulle en dator paja här då så vet vi vart vi ska gå ;-)

Kram

2011-01-11 @ 22:48:52
URL: http://kaatzi.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0