VAB

Idag var det ingen härlig dag att vakna upp till, regnet smattrade på fönstret och man hörde de halvstormiga vindarna utanför!
Segade mig upp och in i duschen, nu började det genast kännas lite bättre!
Barnen vaknade av sig själva idag, innan kl 7.

När jag skulle borsta tänderna på Simon upptäckte jag att han var kladdig i ögononen och hans lilla munsår i mungipan hade utvecklats till svinkoppar under natten, varigt och med två små röda prickar vid sidan om.  Så det var bara att stanna hemma med honom idag!
Svinkoppar har Simon haft tidigare och det utvecklades till stora sår!







Så här såg det ut efter bara ett par dagar och när det hade gått ytterligare någon dag så hade det spridit sig så att både ena armhålan och knävecket var helt skinnflått. Han hade så ont och det var inte lätt att tvätta rent och smörja med microcidsalva. Det slutade med att man satte in antibiotika för att stoppa upp det.

Nu hoppas jag kunna hålla det kvar i den lilla utsträckning det är. Har tvättat med alsolsprit och smörjt in med microcid som jag hade hemma i skåpet. Ögonen har jag tvättat av med vanligt kranvatten, det brukar räcka med det!

Nu ska jag göra ett litet röj med tvätten, nu när jag ändå är hemma!




Kommentarer
Postat av: Kaatzi

Stackars Simon.

Hoppas att det inte sprider sig!

Trevlig helg

Kram

2011-02-04 @ 09:04:20
URL: http://kaatzi.blogspot.com/
Postat av: Lillebror

Ingen hit att få sån skit, hoppas det inte blir lika illa som sist, ha de dött o hälsa familjen.

2011-02-04 @ 18:25:38
Postat av: Lillebror

Gött ska de va o inget annat.....

2011-02-04 @ 18:26:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0