Malmö

Uppdatering Svinkoppor: Igår såg de sämre ut och jag trodde nästan att vi kommer behöva vara hemma i några dagar till, men nu på morgonen ser det bättre ut. Inget som vätskas i nuläget, så Simon kan nog gå till dagis imorgon.

Idag har vi tid i Malmö kl 10.00 på Teddymottagningen för att ta prover på Simon! Under hans fyra första år var vi där var tredje månad, nu åker vi dit två gånger om året! Simon är inte ett dugg rädd för att ta prover!

Här är bilder från när vi var där i februari 2009, Simon 3 1/2 år!





Vi har haft samma sköterska hela tiden och Simon är så Glad för Monika och pratar ofta om henne!

Om det är någon som inte vet vad Teddy är, så är det en studie där man tar prover för att se om barnet utvecklar diabetes.
Vid Simons födelse tog man prover på navelsträngen och de visade att han ev kan få diabetes. 
Med vår lilla insats genom att delta, så kan man forska och komma fram till vad som utlöser diabetes. Vi har samtidigt koll på om Simon är på väg att få diabetes, för en del av de barn som insjuknar i diabetes kan bli rätt så dåliga innan man kommer fram till vad det är!

Nu är ju inte jag så särskilt orolig för att Simon ska få diabetes, för han får äta godis, helst bara på lördagar, men det kan bli mitt i veckan ex vid besök på Teddy.

Nu måste jag fortsätta morgonbestyren här hemma, Lucas ska iväg till skolan, Simon ska ha kläder på sig och emlaplåster. Jag ska hitta kläder till mig, eller jag kan kan traska iväg i badrocken!
Ska ta med kameran och försöka ta några nya bilder idag!

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0