Funderar på att bli möbelmonterare

När Joakim kom hem från jobbet med bilen, körde jag iväg till Malmö för att hjälpa en vännina att montera möbler.
Jag var oerhört tacksam över att möblerna fanns i lägenheten, för hon har flyttat in i en lägenhet på våning 6. Det fanns hiss, men bara en sån där liten, för 2-3 pers. Så hon hade verkligen gjort rätt i att få det levererat hem.
När jag kom hade en annan vän monterat ihop köksbord och ett sängbord.
När vi skulle montera ihop sängen saknades det ett paket, så jag fick köra en sväng till ikea för att köpa ett sådant, de hade missat att lägga in det i ordern när hon beställt alla möbler. Nu var det tur att det fanns i lager, för det hade jag kollat upp innan jag drog iväg.
Vi monterade också ihop ett par billybokhyllor, sen var klockan nästan 21.30 och det kändes som att det var dax att sluta upp att väsnas och störa grannarna.
Det där med att skruva ihop möbler är kul, men bara i en viss utsträckning. Helt ok att hjälpa någon kompis ibland och att skruva ihop nya möbler som man själv ska ha, men inte mer än det!
Nu är jag trött och ska gå och lägga mig innan jag somnar här i soffan!

Godnatt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0