Lussebullar

Idag ska vi baka lussebullar efter middagen. Bakade saffransbullar för ett par veckor sedan med vit choklad, men barnen vill absolut ha ess med russin i.

Idag har jag haft ett utbrott mot försäkringskassan. Hade VAB med Lucas 18-19/10, Simon 17-18/11 och sen var J hemma med Simon den 24-25/11. J fick sina pengar i fredags och jag har inte fått några än. De har en utbetalningsgaranti på 30 dagar, men den gäller visst inte mig.  
Ringde F-kassan, telefonkö som vanligt. Nu har de iallafall knappat runt lite på sin dator och utbetalning kommer äga rum på onsdag.

Igår var Joakim och jag ute och handlade julklappar till barnen. Vi var iväg 4 timmar och med hjälp av att Joakim klickat hem en del klappar via nätet är vi nu nästan klara. Förrutom klappar till barnen fick vi köpt oss en ny snösläde så nu är vi redo för all snö som ska skottas i vinter. 

Nu ska jag hänga upp lite tvätt, köra igång maskin nr 2 och sen dundrar Lucas in genom dörren och då blir det att hjälpa honom med läxan.

Ha en trevlig eftermiddag!!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0