Försenat tåg

I skrivandets stund är tåget en timma försenat, tåget skulle avgå 15.42. Något form av signalfel blablabla....

Det blir en lite irriterad resa hem.
När jag ringde taxi i Alingsås, 30 min innan jag ville ha en bil, kunde de inte ordna fram en bil. Det blev att ta väskorna och ge sig ut i regnet, blixtar och dunder och en rejäl hagelskur satte igång. Ganska exakt efter 30 minuter nådde jag stationen.
Ett punkligt pendeltåg från Alingsås till Göteborg. Nu sitter vi här och inväntar avgång, ersättningsbussar sätts in från 17 till Helsingborg.
Ja, det är väl just av den här anledningen som man väljer att ta bilen. Den brukar avgå i tid och når oftast resmålet i tid.

Min helg i Alingsås

Den har varit underbar.
På fredagen mötte lillebror upp mig på stationen, hem till honom. Jag lånar hans bil och kör och hämtar mamma för en fredagshandling. Lagar lite mat och gör ett litet ryck och rengjorde alla köksluckor. Kvällen avslutades hos lillebror.

Lördag

Min syster och jag var på stan med mor. Mamma är inte så rörlig, går med rullator och har problem med balansen, hon var i behov av lite nya kläder. Nu fick hon handlat sig nya byxor, jacka och de flesta julklapparna till barnbarnen.

På kvällen stack jag och lillebror ner till stan för att gå på Frid & Fröjd. Utanför spannade jag lite efter kända ansikten och fick syn på min kusin Stefan som jag inte träffat på många år. Vi tre hade en trevlig kväll med livemusik. Det var många varma och härliga känslor som man fick uppleva denna kväll.

Helt klart en underbar helg, men nu längtar jag efter mina små gossar, som kommer sova sött i sina sängar när jag kommer hem någon gång ikväll, hoppas jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0