Min avkoppling

Min avkoppling är att lägga sig på soffan eller ibland stänga in mig i lilla rummet med en bra bok. I mitt förra inlägg skrev jag om boken Allt för nära, den var jättebra!

Idag läste jag ut boken Bara ett barn av Malin Persson Giolito



Alex Andersson är en märklig unge. Han hamnar ideligen i nya slagsmål, har svårt att koncentrera sig i skolan och sitter och somnar på lektionerna. Han pratar knappt och säger han något så svär han bara. Men en dag upptäcker hans lärare något som får henne att slå larm. Hon tror att hon har förstått varför Alex har problem.

Börjar komma in i det nya schemat på jobb, frågan är bara om min arbetstid kommer att räcka till. När jag började förra hösten hade vi bullkiosk en dag i veckan, idag var det många barn som frågade efter den.
Jag vet ännu inte om jag ska fortsätta med den, jag tror det, men min arbetstid räcker inte till. Jag kan börja tidigare en dag, men vem tar då bussen på eftermiddagen när jag gått hem. Det är många pusselbitar som ska falla på plats.

Lucas var på första mötet med scouterna ikväll. Jag gissar på att det kommer vara en mycket trött kille som ska upp imorgon.

Simon trivs bra på skolan, han kramar sina fröknar varje dag innan han går hem. Idag när jag hämtade honom kom han flygandes upp i min famn och kramade mig hårt, länge. Jag ville bara stanna tiden och stå med honom i min famn ännu längre. Förra veckan när jag passerade Lucas på skolgården efter att jag lämnat Simon, gick jag fram för att ge honom en kram, men det är inte OK att kramas inför kompisarna längre. Var har åren tagit vägen?

Nu ska jag ta och varva ner, men jag kan inte börja på nästa bok, för då lär jag läsa hela natten!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0