Måste Bara...

Det är idag tre veckor sedan jag började jobba och det blir bara bättre för var dag som går. Jag trivs bara så bra med alla som jobbar på skolan. Barnen har nu lärt känna mig lite grann och kommer mer och mer när de är något som bekymmrar dem, de har slagit sig eller när bollen har kommit över staketet och ligger på gatan m.m.
Idag när jag stod på morgonen och förberedde fredagsfikan, kom en lärare in och undrade om jag kunde fixa den, för hon hade handlat... Det är ju min uppgift att handla det på torsdagar och handla bröd i bageriet på morgonen och duka fram, men tyvärr hade inte informationen gått fram till alla, men nu var nästan alla närvarande när jag vid fikan talade om att jag skulle ta hand om det alla fredagar, skulle jag vara ledig eller vara sjuk, så kommer jag informera dem, så att någon annan får rycka in. Många tacksamma lärare och fritidspersonal.

Idag försökte jag mig på att ha fredagsmys med mina pojkar, lite godis och spela Fia och Yatzi. Simon var Glad och nöjd för han vann Fia som vi spelade först, när vi sedan skulle spela Yatzi blev Lucas sur för att Simon skulle börja slå med tärningarna, vid Fia började Lucas, men det var ändå orättvist och han skulle förlora om Simon började, så han valde att inte vara med. Simon vann på Yatzi oxå, men han var så trött när vi var klara att han inte brydde sig.

Imorgon är det samling med scouterna för Lucas kl 9.00, är vädret bra, åker hela familjen med ut i skogen!! Hoppas, hoppas på solsken och inte allt för starka vindar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0