Snön har kommit och barnen är överlyckliga!

Igår kväll när jag hämtade Lucas på scouterna snöade det, men inte trodde jag att det skulle bli minusgrader under natten! Barnen var glada och hade bråttom ut, då jag skulle va på jobb 7.40 äter barnen frukost på dagis och fritids, så barnen borstade tänderna och klädde på sig och jag tog en shake på stående fot, tänkte fotografera barnen i snön och skotta lite innan jag och Simon skulle cykla till dagis. Skottade bort det värsta och sedan skulle jag bara låsa upp cykeln och få av all snö på den, men låset hade frusit, låssprayen stod i förrådet och det låset hade oxå frusit. Jag hade ingen tändare utan försökte värma låset med tändstickor, lyckades inte alls så bra, när jag fick in nyckeln gick den av........ In med tändstickor, Simons cykelhjälm och nu var klockan mycket. Simon sprang och jag joggade till dagis, pojkstackarn fick problem med sin astma och fick inhalera direkt när vi kom till dagis, av med kläder, puss och kram och sen fick jag rusa vidare till jobb. Där var det bara att samla ihop tvåorna och promenera med dem till Kyrkskolan där de skulle ha dubbellektion i slöjd. Hade det varit enkellektion hade jag kunnat stanna kvar, men nu skulle för mycket tid gå till spillo, så jag promenerade tillbaka till Röda skolan för att 2 1/2 timma senare upprepa proceduren. Det hade ju varit en baggis om jag hade haft cykeln.
 
En bild på Svedala kyrka med mobilen när jag väntade på slöjdbarnen!!!


På eftermiddagen var jag ute med fritidsbarnen i två timmar innan jag promenerade hem för att skotta mer snö, ställa in barnens cyklar i garaget och ta fram pulkorna! Kom in i förrådet och fick tag på låssprayen och har nu sprayat alla lås. Sen var det bara att börja med middagen som idag blev stekt torsk och potatismos!
Joakim har brutit upp mitt lås så nu ska jag kunna cykla till jobb imorgon!
Nu sitter jag här och kopplar av och undrar vad morgondagen har att erbjuda!!!

Kommentarer
Postat av: Sussie

Vilken morgon, tur att snön kommer med energi som man blir lite piggare och får mer energi =))

2010-11-27 @ 09:54:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0