Bortrest

Sedan i fredags är barnen och jag på resande fot, vårt första mål var Alingsås, där vi invaderade min lillebrors lägenhet! Jag och barnen tog hans sovrum och han fick sova på soffan, men det gör han nog så gärna när syskonbarnen kommer på besök. På lördagen åkte vi hem till mamma/mormor och jag hämtade en inköpslista och åkte och handlade och hämtade tårtorna till kalaset. När jag kom tillbaka gjorde Krille ett röjande i trädgården och jag tog hand om lite disk.
Vi åkte sedan hem till Krille och åt lite mat och barnen och jag gjorde oss iordning för kalaset. Kl 16.00 var vi tillbaka hos min mor för att hjälpa henne att plocka fram och göra iordning det sista. Hade en mycket trevlig kväll tillsammans med mamma, mostrar, morbröder, kusiner, syskon och syskonbarn.
På söndagen var mamma, barnen och jag och besökte min syster och blev bjudna på en god middag. Tack så mycket!

Igår packade vi in oss i bilen och reste vidare till min kompis Anna i Borås. Igår var vi iväg på restaurang och åt pizza, Jättegott. Barnen var trötta och båda somnade gott i Annas dubbelsäng!



Idag har vi varit iväg på bio och sett Toy story 3, den var jättebra och rekommenderas varmt till både barn och vuxna. Det blev godis och popcorn och det var en upplevelse för barnen som inte är bortskämda med biobesök, det var Lucas andra och Simons första. Tack Anna för idén : )













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0