Skönt när man får gjort vid trädgården

Hela Lördagen var vi ute i trädgården och klippte häcken, 9 säckar med kvistar blev det när vi var klara. Häcken ut mot cykelbanan är inte alls rolig, mer död än levande. Den tillhör egentligen kommunen, men de är så dåliga på att göra vid i området, två rabatter är vad de har gjort hittills, gräsmattan har inte blivit klippt osv. Funderar på att kolla med kommunen om vi kan ta bort häcken och sätta en mur längst ut, vi skulle få ca 12 kvm tomt till.

Igår var vi på tippen, en sväng i stan och sen hem och bakade bullar och dammsög, på kvällen blev både gossarna & Jocke klippta.

Imorgon ska det vara familjekväll med Lucas skola, jag är med och arrangerar och har idag skrivit ut tipsfrågor. Det blir och åka direkt ut i Bokskogen när jag hämtat Simon på dagis kl 14.00. Mellis i skogen och sen sätta upp tipsrunda och förhoppningsvis njuta av fint väder till de andra föräldrarna och barnen dyker upp!

På onsdag är det dax för en anställningsintervju och jag hoppas så på att få just det här jobbet, det är bara och vänta och se!
Vid middagstid drar jag och barnen iväg på minisemester i Borås & Alingsås, men första stoppet blir i Varberg hos min vännina, hennes man och deras ljuvliga barn. Jocke blir hemma och tar det lugnt fram till dess att han ska vara föräldraledig hela nästa vecka.

Sist men inte minst vill Jag passa på och Gratulera min morbror Leif som idag fyller 65 år. GRATTIS!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0