Sjuka barn

Lucas har varit dålig sedan i torsdags, började med lätt illamående, en kräkning, därefter kom febern. Tyckte han verkade bättre i söndags, men på kvällen kändes han varm och hade 39 i temp, så han var inte alls bättre. Simon insjuknade i söndags och har också rejält med feber.

Lite sovmorgon idag, Joakim börjar inte förrän kl 9.00 på tisdagar, så vi satt och åt frukost, barnen fick ner några brödbitar, sen ville de inte ha mer. Lucas kräktes utan förvarning, så stackarn fick inte behålla det lilla han petat i sig och jag tappade aptiten då det skedde vid frukostbordet.

Idag hade vi en tid på HMC, jag tog för givet att det var en läkartid, men de har börjat med akuttider. Så snart vi kommer in på vårdecentralen säger Simon att han mår illa och i väntrummet till LAB var det fullt med folk, jag fick tag på personal och fick en kräkpåse, men han kräktes aldrig i väntrummet. Vi hade tid 9.00, men blev inte inkallade förrän 9.45. Båda barnen blev undersökta av en distrikssköterska, halsprover och crp, men det är bara ett vanligt virus. När Lucas blev undersökt gick Simon och hämtade den vita påsen och körde ner ansiktet i den och kräktes, han har aldrig använt en sådan tidigare och jag talade aldrig om för honom var det var, smart kille, eller hur!!! Lucas temp är nere på 38 idag.

Nu får vi hoppas att barnen är friska till helgen, vi har massor att göra i trädgården, rabatter som ska rensas m.m.

Nu ska jag laga lite mat, idag blir det Kyckling, potatis och sås, förhoppningsvis kan barnen äta lite potatis och sås med vinbärsgelé!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0