En vecka sedan

Idag är det en vecka sedan jag halkade ner för trappan på jobb!! Var på vårdcentralen dagen efter och jag hade fått mig en rejäl smäll i ryggen och var svullen och hade med all sannolikhet fått en spricka i revbenet. Läkaren ansåg dock att det var onödigt att skicka mig på röntgen, då man sällan ser de skadorna först när de börjar läka. Man kan ju dessutom ändå inget göra, mer än att vila och undvika tunga lyft. Svullnaden på ryggen och axeln orsakar smärtan i höger arm och dommningarna. Imorgon får jag ringa och be läkaren skriva ut mer smärtstillande och är det inte bättre med armen om ca en vecka får jag kontakta sjukgymnasten. Det har i alla fall minskat på smärtan när jag andas, nu hugger det bara till när jag hostar eller skrattar. Jag måste säga att jag var mycket nöjd med den läkare jag fick på HMC, en av de tre bästa jag stött på av alla 20 olika läkare jag har haft under 8 år. Hon var noggrann i sina undersökningar, tänkte verkligen på att jag kunde ha haft inre skador som skador på lungor, njurar och att jag hade kunnat skadat bäcken, ryggkotor m.m. Nu vänta jag bara på att svullnaden ska ge med sig så jag slipper domningarna i armen, jag hade ju stora problem med karpaltunnelsyndrom under båda graviditeterna, men det här är värre...

Trots smärta har jag jobbat på som vanligt förrutom onsdag eftermiddag då olyckan hade hänt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0