Min första dag på Nya jobbet!!

Jag vaknade Glad och utvilad, att väcka barnen redan 05.15 gick också jätte bra!! Jag lämnade Lucas på skolan innan jag tog bussen in till Malmö, Jocke lämnade Simon på dagis och det gick också jättebra. När jag kom till Södervärn var jag först på Mas och fick solat mina händer och fötter innan jag åkte vidare till jobb.
Det blev lite pirrigt i magen när jag klev in i hissen. Träffade min kollega och hon gick runt och presenterade mig för en del av övriga personalen, det dök upp en del bekanta ansikten. Vi förberedde en information vi skulle vara på kl 9.30, sen satt jag vid datan och skrev deltagarlistor. Det tar lite tid innan man kommer in i allt, så att man kan börja jobba lite mer självständigt!!

Dagen slutade dock inte lika bra som den började! När vi alla kommit hem och barnen var ute och lekte berättade Joakim att han blivit uppsagd från det företag han varit anställd på i 14 år den 1/4. All lagerpersonal sades upp och istället ska lagret ligga på entreprenad!

Kommentarer
Postat av: annica

det kul att det gick bra för dig! men det var tråkigt det med jockes jobb! vi hoppas att att han hittar ett nytt jobb snabbt! vi tänker på er! kram

2009-03-03 @ 13:12:07
Postat av: Katarina

Fint att du hade en bra första dag.

Och att du trivdes, det är nästan det viktigaste.



Väldigt lessamt med Jockes jobb.

Håller tummarna för att han hittar ett nyss jobb snart.



KRAM

2009-03-03 @ 22:22:30
URL: http://kaatzi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0