Kalasfina killar.....

Idag har vi varit iväg och firat Farmor som fyllde år i torsdags!!! Lucas ville ha tuppakam,men jag tyckte det räckte med att att försöka få upp luggen lite!! Simon ville också ha gele i håret och när jag hade kladdat in det och skulle kamma till håret,tyckte jag han såg coolast ut som det redan var. Fram med kameran,men idag var det inte lätt att få in en bra bild på någon av dem,de var rastlösa och ville bara åka till Farmor och Farfar!!












Vi fick god mat,barnen åt jätte mycket båda två, då de skulle få krafter till att öppna läskflaskan!! Maten åkte in med raketfart och där emellan testade de om maten hade gett dem kraft nog att skruva av korken. Lucas åt två stora omgångar av potatis,kött och sås. Simon åt potatis,massor med kokta morötter och ett rejält lass med saltgurka. Med lite krafter från båda och lite Hysch,hysch,fick de slutligen upp korken. Det är så kul och se barnen så ivriga att de glömmer av hur mycket de äter och att de dessutom inte drack sig mätta på läsken!!
Barnens faster Annika och hennes man Andreas var några av gästerna och barnen tycker så mycket om dem,drar och sliter i dem hela tiden!! Simon var trött ikväll och ville åka hem,sprang runt och gnällde lite,åt salta pinnar och godis.Lucas spelade kort med Annika och Andreas och ville inte åka förrän de spelat klart. Ena sekunden var Simon hos mig och i nästa låg han på soffan och sov. Det blev att sätta på pyjamas och ytterkläder i soffan,men när vi lyfte upp honom, vaknade han och var lite gnällig.Men han somnade snabbt om när vi kom hem.

Nu är klockan över midnatt och 1/2 och idag fyller mina goa tvillingkillar Fredrik och Stefan 21 år. Massor av GRATTIS och kramar till er båda!! (mina=jag har passat dem sedan de var tre månader och de var och är helt underbara gossar) Jag får ta och lägga in lite bilder på dem en dag när jag sitter vid den stationära datan,så jag kan scanna in bilder.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Hej på er

Vilka mysiga bilder. Ni verkar ha haft lika trevligt som vi hade. Läste att killarna är friska nu, skönt! Det finns inget jobbigare än när barnen är sjuka. Mån-Ons är det rehab för mig och sedan är det slut. Lite blandade känslor, kommer att sakna det men samtidigt ska det bli skönt att få komma in i de vanliga rutinerna igen.



Kram och godnatt

2009-02-01 @ 22:10:27
URL: http://kaatzi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0