UPPDATERING .......

Nu är det ett tag sedan jag var inne och skrev senast!! Här har hänt lite av varje!! Sportlov, men barnen var bara lediga på fredagen! Letat bil m.m.


En dag när vi kom från dagis och fritids, var det flera barn som var ute och åkte skidor, Lucas hängde på!!






En ledsen Simon för att han inte hade några skidor, men nu kan han ta över storebrors, då han har fått ärva efter kusinen Alex. Han fick nya av sin mormor/morfar och barnens farmor/farfar!! De har lovat att köpa fler i större storlekar!!



Simon åkte snowracer och här försöker Lucas komma upp för backen!!


 
Så här trött var Simon en dag när han kom hem från dagis och hade ätit lite mat!







Man skulle kunna tro det var fredagen den trettonde, men Nej,den 20/2 enda dagen som barnen var helt lediga från dagis och fritids och då såg det ut så här på tomten!! Någon tonåring / vuxen hade varit inne på vår tomt och tagit Lucas snowracer under natten mellan 24.00 - 05.30!! Inte lite fräckt, man kan klart se att det inte är något barn som varit inne och lånat den, då den var upplyft rakt upp och skostorleken av fotavtrycken kan nog vara storlek 40.



Pappa var snäll och köpte en ny på väg hem från jobbet, vi tyckte så synd om Lucas som blev helt förkrossad när jag berättade vad som hänt. Det var tur att jag la märke till det innan jag hade klätt på dem och skickat ut dem!!



Igår hade vi lite tokiga saker för oss här hemma, mycket bus och skratt! Vid frukost bordet skojade vi om att kasta ut barnen i snön och sen var jag hämtade in lite snö som jag stoppade innanför deras tröjor. På eftermiddagen hade Lucas hämtat in en snöboll som han skulle kyla ner mig med, han lyfta på tröjan och tryckte den mot min mage, jag reagerade inte och han tyckte den var kall att hålla i. "Vad konstig du är mamma, som inte tycker det blir kallt!!", sa Lucas och kastade snöbollen på mig!!
Nu hade vi under flera timmar skämtat om snön och då sa Lucas jag ska göra en snöängel i bara kalsongerna, men han kom inte längre än så här förrän han sprang in igen!!



Simon gjorde också ett tappert försök, men han stannade kvar på trappan!!


Kommentarer
Postat av: annica

tänk att det kan vara så kul,man längtar tillbaka till när man var lite.kramis

2009-02-23 @ 18:23:47
Postat av: anneli

Ja,men jag är fortfarannde liten,åkte pulka och snowracer med killarna igår. Hade lite funderingar på att jag skulle chockat ungarna och gått på baksidan i trosor o bh och rullat runt i snön!! Hihi

Jag är lite knasig när det gäller snö och vinterbad!! Ända gången jag inte uppskattat snö var på ett konfaläger som jag var ledare på när några av de andra ledarna och konfirmanderna görade ner mitt ansikte i snön så jag knappt fick luft och tog snöskyffeln och öste in snö överallt där de kom åt!! Då frös jag och huttrade framför brasan en lång stund efter!

2009-02-23 @ 20:31:37
URL: http://livetbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0