Roliga Nyheter!!!

Ja,som sagt som omväxling till allt trist som hänt senaste tiden eller ända sedan ett helt år till baka!!!

Verkar det som om saker och ting, äntligen börjar gå i rätt riktning!!

I lördags hittade jag min blivande bil som jag ska åka och hämta i Tomelilla imorgon! Får hoppas att vädret är lika vackert då som idag, så att jag kan lägga in lite bilder på mitt senaste kap!

Nu till de roliga nyheterna, en del vet redan. Men för de flesta är ni helt ovetande!!!  Det är först idag som allt börjar kännas riktigt verkligt, det är ingen dröm längre utan bara så himla kul!!!
Nu undrar jag vad alla får för tankar!!!

Pratade med en god vän idag och när jag sa att jag hade något att berätta, fanns det bara en sak som dök upp i hennes huvud. Hihi

Nu ska jag fortsätta där jag blev avbruten igår. Som ni vet har man letat efter annat jobb till mig, det har varit lite nervöst för hur allting ska gå till. Ny arbetsplats, nya kollegor osv, gräset behöver ju inte vara grönare på andra sidan!!

Nu har jag istället fått en projektanställning, som samordnare för läkemedelsutbildning av 1000 undersköterskor, en ho sjuksköterskor och anhörigvårdare!! Jag ska ta emot alla anmällningar, sammanställa alla och skicka ut brev/svar när de blivit inbokade av sina önskningar. Dessutom kommer jag också att bemanna alla arbetsplatsernas vikarier och lägga in dem i vårt lönesystem så att vikarierna får sina löner och att de betalas av projektet. Tur att jag har jobbat med lönesystemet tidigare, nu behövs det lite uppdatering, för det är ändå 4 år sedan jag gjorde det senast.

Projektet har hållt på sedan nov 2008 och kommer avslutas mars 2010. Jag fick slutgiltiga besked igår, kommer att börja nu på måndag den 2/3- 2009 och hålla på till 30 juni, uppehål i sex veckor och sen är det fullt ös till 31/12. Jag kommer att sitta på ett kontor mitt i Malmö. Insåg snabt att parkeringsavgift på 15 kr i timmen inte kommer fungera så det blir till att ta bussen. Parkering skulle kosta ca 1200 kr i månaden och busskortet kostar bara 690kr. Kanske lite synd med tanke på min nya bil jag har hämtat idag, men kan va skönt och ha om man försover sig eller ta bilen till ett köpcentra och sen bussa därifrån, den dagen jag vill handla på vägen hem osv. Den kommer säkerligen att bli använd lite då och då.

Nu har jag chansen att fundera mer på vad jag vill, ev utbildning i administration. Har möjligheten att jobba kvar där jag varit sista åren. Kanske det dyker upp andra jobb, eller så kan det bli förlängning av projektet. det finns ju ca 7000 usk i Malmö, men det hänger på regeringen.

Jag längtar till måndag och alla nya utmaningar, jag får tre veckors intruduktion av min kollega, innan hon sticker till Österike! Under tiden som hon roar sig ska jag ta över ruljansen, det är lite pirrigt men samtidigt bra!! Jag måste kunna allt om projektet och vad jag ska göra, ju fortare man sätts in i rutiner dessto bättre!!

Kommentarer
Postat av: Sussie

Giftemål kanske???

2009-02-25 @ 07:52:53
Postat av: Anneli

Mmmmm

Jag skulle fortsätta skriva igår,men så somnade jag inne hos Simon när han vaknade till, innan tryckte jag tydligen på fel knapp! Skulle bara spara det!! Men det här kan ju bli kul, att höra vad andra tror!

2009-02-25 @ 08:05:34
Postat av: Sussie

Har du kollat arkiv?

2009-02-25 @ 09:01:24
Postat av: annica

va roligt för dig bil och helt ny utmaning det är tur att det vänder mot det det positiva hållet också.fin bil vi på nehlingatan önskar dig lycka till!

2009-02-26 @ 12:50:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0