ORKAR INTE MER!!!


Jag har hållt på och kämpat med bilen,suttit upp långt fram till morgonen,läst info,antecknat,noterat allt jag måste få med vid hävning av köp.Imorse gjorde jag det sista i anmälan,fyllde i formulär och tog fram bildbevis,hade en sak kvar att skriva och det var min begäran om skadestånd för den långdragna processsen,pratade med Konsumentvägledningen och bestämmde tid tisdag 10/2.

Telefonen ringer och samtalet är från Hedbergs,din bil är klar nu! Jag blev paff och undrade om mina två alternativ gått in,vi skulle höras av. Jag lämnade bilen för över en vecka sedan och väntat på besked, jag har mått jättedåligt under tiden. Jag fick bara ur mig att det här har vi inte kommit överrens om. Jag fick klara besked på om jag inte hämtade min bil nu skulle de börja debitera mig för lånebilen. Klockan var nästan 12.00, när jag fick samtalet,hade inte ätit frukost och var tvungen att duscha innan jag körde. Hade en tid och passa iTrelleborg 14.45. 
När jag kom in på Hedbergs så arg och på min vakt att hade blickar kunnat mörda så hade jag tagit död på flera stycken. Ett kort möte ägde rum på stående fot med verkstadschef och försäljningschef mitt i bilhallen. Jag fick börja med att dra min version,att senast vi hade kontakt den 29/1 så fick jag info om att man skulle lämna besked till mig så snart man tagit ställning till mina två alternativ och att vi då satt ner och pratade igenom det hela.Jag har inte hört något från dem förrän idag,och att man nu lagat bilen och tror att det ska lösa allt,jag protesterade,de sulle minsann inte komma och sätta sig på mig!!!! Jag kommer häva köpet,för man har gått långt över vad som står i konsumentvägledningen. Verkstadschefen blev tillsagd att ahn kunde gå nu.
Jag talade om att jag sökte en av Hedbergarna själv och att jag redan gjort en anmälan(dock hade den inte blivit postad). Nu fick jag info om att de hade tänkt betala servicen på Bilia,så det var bara och boka tid. Nej,jag ska häva köpet! Han talar om för mig att då tar du din bil med dig idag och så fick jag göra upp med Hedberg själv.
Nu informerar han mig att man har lagt ner tio tusen kronor på att få felet åtgärdat och att bilen varit på Bilia. Han drar upp att jag enbart lämnat det kodkort som inte fungerade, men det var ju personal själv på bilfirman som inte ville ersätta det,jag kunde ju använda nyckeln. Jag menade på att då går det ju lika bra för dem att göra det. Jag fick ett nytt kodkort och jag meddelade att det kort som fungerat inte hade gått att använda nu när jag kom till bilfirman,det måste ha något med omprogrameringen att göra.
Det sista jag fick slängt i huvudet var mitt mail jag skickat,han fick kontakta en advokat ang det, jag förstod inte vad han menade först,men det finns en sida på http://www.reco.se/ där man kan rekommendera/kommentera olika firmor. Jag hade loggat in mig och skrivit ett långt inlägg på den sidan om Hedbergs bil Fosie i Malmö. När jag skrev det blev det oerhört långt och gick inte att lägga in. Jag kortade ner det och någonstans när det var ok,kom det upp en sida där man kunde posta inlägget,det gjorde jag(hade ingen aning om att det då gick ett direkt mail till firman). så nu får jag väl se om man kontaktar mig för att jag gjort ett kränkande inlägg, gå gärna in på sidan och sök på Hedbergs bil foasie i malmö. Min är undertecknad med anneli g.
Tog lånebilen och körde upp till min bil där jag flyttade över bilstolar m.m. Körde för att ställa bilen på parkeringen för hyrbilar. Mitt framför dörrarna till verkstaden ser jag en bil framför mig som stannat till på väg in till parkeringen som var vänster om oss, då jag ska rakt fram och ser att bilen tvekar vart den ska hän,stannar jag bilen.
NU SUSSI E KOMMER DEN I REPRIS : Bilen backar mot mig och jag tänker stanna nån gång,du måste väl ändå se att jag står här.Jag tutar och pang,bilen har backat rakt in i lånebilen. Jag flög snabbt ut och ut kom en man som ber om ursäkt,han såg mig inte,han börjar undersöka min bil och hans fru kliver ur bilen. Jag är egentligen ganska likgiltig,det var ju inte min bil. Hon säger till sin man att han får ju se sig för. Jag säger bara något kort om att jag stod still och såg er komma backandes emot mig,jag trodde han hade koll bakåt. Jag får i alla fall gå in så att någon kan se på bilen då det är en lånebil. Den enda jag ser är fösäljningchefen och talar om att någon backat på min/er bil precis utanför,så om någon kan komma ut. Ja,vänta lite.
Verkstadschefen kommer ut och mannen som backat på mig tycker att det är ju inget,det var ju bara lite plast på regskylten som var lös.Han är upprörd och nog lite skrajsen, V-chefen tycker att jag ska få en chans att yttra mig. Jag kom körandes bakom bilen men när han stannade och inte visste vart han skulle hän,stannade jag för att inte riskera att köra snett bakom hans bil om han började backa. Jag såg att han la in backen och kom emot mig,jag var ca tio meter från honom när jag stannade,man hinner inte tänka så långt på de sekunder de tar,han måste ju se mig,nej,tut , pang  och för sent.
Det ska skrivas en skadeanmälan,nu börjar mannen bli hotfull och påstår att jag ljugit,att jag sagt till hans fru att jag stod där,men han såg aldrig mig när han körde förbi.Nej,det är klart jag kom körandes bakom dig och stannade när jag inte visste var du skulle köra. Jag började fylla i skadeanmälan och lämnade sen över pappren till mannen då jag fick gå till min bil för att hämta mitt körkort,när jag återvände var han rejält uppspelt över att han kunde få betala självrisk och vänder sig till mig och in för vittnen säger han "Jag hatar folk som ljuger,om du ljuger så kan jag också göra det, jag har kört bil i Sverige i 22 år .(Jag har själv haft körkort  i sexton år, plus två års övningskörning) Mannen fortsätter jag vet hur man kör bil och om du var bakom mig så är det du som gjort fel,om du såg mig backa,varför tuta,du kunde också backat............
Ja,hade jag kommit bakom honom och han stannat och jag kört in i honom hade jag varit skyldig,men nu stod jag still när han backade in i mig. Min förklaring i skade anmälan är gjord enligt beskrivning uppritad av hur jag upplevde det hela, kort förklaring Bil B backar på mig  A när jag stannat tio meter bakom. Hans beskrivning börjar med att "Jag backade å såg inte  blev påbackad när jag stod stilla". Han fortsatte sitt hotande om att jag hatar när folk ljuger,du kom körandes snabbt och körde in i mig när jag backade. Jag kan känna mig rätt lugn på att dels hittar man inga fler fel på bilen och då går inte skadeanmälan vidare, skulle det blivit skada på lånebilen kommer min ifyllnad av blanketten tyda mer på sanning då jag fyllt i fullständiga uppgifter och han har inte gjort det. Hans förklaring är också att om han hade backat in i mig hade bilen blivit inbucklad < ,Skulle jag oxå kört när han backade hade sällen blivit större och hans bakskärm hade spruckit, han hade en ford mondeo och de är bara plast i bak och framskärm.

När hela den här proceduren var över och jag pratat lite med verkstadschefen,vet jag inte längre om jag ska häva köpet. Jag verkar fortfarande ha en chans till gratis service, och har fått utbytt delar på bilen som är värda en del. Jag får ta ett snack med herr Hedberg imorgon.

När jag kom till Trelleborg gick luften ur mig,ingen mat,trött av allt uppesittande,ilska för att hedbergs inte hade haft kontakt med mig,all energi jag lagt ner till ingen nytta/eller så är det pga det som allt verkar lösa sig. Kränkt av en person som jag hade lust att vrida nacken av pga hans först be om ursäkt och sedan peka finger och gå emot mig som om han skulle slå till mig. Jag hade tid hos min psykolog och bröt ihop totalt,jag grät och var så arg att jag lät ilskan och hela situationen gå ut över mig själv, jag har fruktansvärd ångest och kan inte släppa dagen.  Själen gör så ont att det känns som om jag ska spricka/explodera. Varför kan jag aldrig bli fri!!

Kommentarer
Postat av: Katarina

Gaahhh vad jobbigt!

Hedbergs verkar betyda otur för dig.

Vi har varit i kontakt med dom nere i Trelleborg och har alltid blivit bra bemötta.



Gubben som backade på dig borde gå en kurs i vanligt hyfs och uppförande.

En sån idi*t!!



Nu får du fundera på hur du ska göra.

Hoppas att det löser sig till det bästa!



KRAM

2009-02-10 @ 09:01:41
URL: http://kaatzi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0