Min Nya bil...

Idag tog jag tåget till Tomelilla och traskade genom centrum till bilfirman!! Försäljaren blev lite snopen när jag dök upp för han hade erbjudit sig att hämta mig på stationen. Det var uppehåll och då  passade det med en promenad, regnet kom precis när jag gick in på bilfirmans parkering!!
Blev bjuden på kaffe och vi började gå igenom lite papper, under tiden var någon iväg och tvättade min bil!! Det blänkte om den när jag fick den, men resan hem visar redan tydliga spår!!



Sussie och Jörgen, det är bara en ren slump med färgen... Men den är fin, särskilt nytvättad.



När jag ändå var i Tomelilla var jag en sväng på Bo olssons och efter det tog jag en tur till Jockes faster som bor  där!! Hon och hennes sambo, (de har varit ihop sedan ungdomen, men kom aldrig längre än till förlovning). Kjell är trots sin ålder över de 70 mycket insatt i all teknik när det gäller bilar och datorer m.m. Dessutom har han kunskaper ang viner, likörer, konjak m.m då han har jobbat på systembolaget!! Han har själv en Saab 9-5, dock en nyare variant. Han har nog köpt alla sina bilar på Otto Olssons bil under alla år,först Opel men de senaste gångerna Saab. Så han var klart nyfiken på min bil. Vi drack kaffe och pratade på i två timmar, jättekul att hälsa på dem. Vi sågs senast i lördags när Jockes pappa fyllde år, men det finns alltid samtalsämnen vid vart tillfälle.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Lycka till med nya bilen :-)

2009-02-26 @ 12:31:58
URL: http://kaatzi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0