Letar Ny Bil !!!

Det blev sent i lördagskväll, men jag kom i säng ca 02.00, Jocke hade suttit uppe till ca 5.00.

Jag vaknade vid 8, men somnade om och sov til 10.00. Jag såg fram emot ett par timmar för mig själv, men Jocke kom strax efter!! Jag satt vid datan och han la sig på soffan och somnade om. Sen efter frukost åkte vill Mazda Center och efter det blev det en sväng på Hyundai.

Jag har bestämt mig för att häva köpet av min Renault då man inte lyckades åtgärda felet på tre gånger och sedan lagar man bilen utan att vi hade gjort ett gemensamt beslut av mina två alternativ, dessutom visade det sig att Bilen inte hade blivit lagad på Bilia, så nu har jag tagit mitt beslut. Om det blir bra eller ej, får vi se om ett tag!

På tisdag ska jag träffa en av ägarna till Hedbergs och jag hoppas att vi kan mötas till en bra lösning av det hela! När man häver ett köp drar man av en viss % av köpesumman gånger de mil man kört, men då jag har haft bilen inne fyra gånger och tredje gången talade jag om vad det var för fel osv,osv. Så anser jag att de inte ska dra av något alls, dessutom tycker jag att de ska ersätta mig för att det tog nästan tre månader innan man lyckades laga felet, men samtidigt gått emot det jag har sagt som kund. Ersättning för all frustration och alla samtal jag har lagt ner på bilen, alla gånger jag fått åka till bilfirman, utan att ens vara i närheten. Aldrig vetat när jag får tillbaks bilen och lånebilarna som aldrig varit fulltankade har gjort att man tankat för 100 kr gången.

Nu ska jag börja leta efter en annan bil, men det fanns så mycket utrustning i bilen som jag önskar få i nästa bil också.
Fastnade för en idag, men vet inte om det var för att färgen var exakt samma som den bil jag EJ ska ha, tycker den vinröda färgen är läcker. Har suttit på nätet och kollat en del, svårt att hitta en i samma prisklass!

Det jobbigaste när man är och tittar på bilar är att man ser så många bilar du skulle kunna tänka dig, men plånboken skriker NEJ! Vi kunde naturligtsvis inte låta bli att titta på senaste modellen av Mazda 6, oj vad fina de är och vilken utrustning man kan få till nu!! Varning för bil som kör om i döda vinkeln, Ja snart behöver man inte tänka när man kör bil. Volvo har ju en utrusning där den bromsar när du kommer för nära bilen framför!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0