Våren är kommen och jag överlevde min födelsedag!!!

Mars månad är över, den brukar vara lite kämpig. Jag tycker det är jättekul att Fira alla som fyller år, men min egen dag vill jag helst glömma, särskilt nu när man passerat 35.

Ja,så här mysigt bodde vi för ett år sedan, 10 veckor i husvagnen. Barnen trivdes, vi trivdes, men Naturligtvis längtade vi hem till vårt hus!!!



27/3 är en jobbig dag för mig, Då kämpar jag med mitt Dåliga samvete, Hösten 1987 var min mamma sjukskriven, man tog prover och det var en lång väntan på svar. Samtidigt fick vi besked i oktober att vår Farmor hade Cancer och man kunde inte göra något åt det, kanske skulle hon klara sig till Jul. Min mamma fick så småningom svar på sina prover och som tur var det inte något obotligt. Hon hade fel på sköldkörteln, fick dricka radioaktivt Jod och fick sedan medicinen Levaxin som hon får ta resten av livet.

Tillbaks till Farmor Rut, hon kämpade på och jag ville hälsa på henne, men sköt besöket framför mig. Hur gör man när man är 14 år gammal och vet att ens farmor ska dö, vad pratar man om.

25/3-1988 fick jag ett Födelsedagskort, där min Farmor önskar att jag ska hälsa på min "gamla Farmor". Jag bestämde att nu var det dags. Den 26;e hade vi kalas och söndagen den 27/3 ber jag min mamma ringa till Farfar för att checka läget om jag kunde komma. Jag visste att hon fortfarande vistades hemma men var trött. Min mamma hann aldrig ringa det där samtalet, för telefonen ringde där hemma och jag rös när jag hörde signalen, jag visste redan då........

Farmor hade fått åka in till sjukhuset på lördagen, man tittade till henne med jämna mellanrum, men hon somnade in när hon var helt själv. Jag rannsakar mig fortfarande för att jag inte gjorde besöket tidigare. 

Jag saknar henne enormt mycket, men hon var trots allt 78 år då hon dog. Jag brukar må sämre i samband med det datum hon gick bort. I år hade jag inga tankar på hur många år sedan det var hon gick bort.  Dagen efter att jag fyllt år var jag i en väldig obalans. Kunde inte förstå varför jag mådde så dåligt. Jag har ju fått ett jobb jag stortrivs med och även om Jocke har blivit uppsagd så ser vi det som en chans till något nytt för honom också.

Flera dagar gick och den olustig känslan fanns där och jag kunde inte greppa läget. Efter fem dagar slog det mig Farmor,kortet, önskan och hennes lite förvirrade avslut i texten. Tänk att det gått 21 år sedan det hände och jag kan inte acceptera situationen. 21 år och jag kan inte förstå att jag har blivit äldre, jag känner mig fortfarande som 15 när jag tänker på min Farmor och vad hon betydde för mig.

Nu över till något annat.......................................

April månad är kommen, vackert väder har vi haft i flera dagar. Måndagen den 6/4 fikade vi ute och Sussie var här med Vilgott och "Hemler" som Simon säger. Barnen lekte, en eftermiddag då man lämnar allt med städ och alla andra måsten. Monja och Joakim kom också förbi en sväng med sina stiliga cyklar. En Mysig  stund med barn och vänner.
Nu är klockan så mycket så bilderna från den Härliga eftermiddagen får komma imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0