Uppdatering av senaste dagarna!!

Den sista veckan har tagit många olika riktningar.

Vi börjar med att i onsdags den 22/4 kände Lucas sin första lösa tand, exakt en vecka innan han fyller 7 år. Han var så stolt när han vickade på den fram och tillbaka.
Bäst att ta en bild på alla mjölktänder innan de är ett minne blott!!



Fredagen den 24/4 eller kanske var det fredag den 13/4. Jag var på jobb som vanligt och hade en bra dag, var lite trött och nervös då jag skulle till vårdcentralen direkt efter jobb för att få reda på vad den vita fläcken på en halsmandlarna troligen kunde vara. 20 minuter innan jag skulle gå hem kallade en av cheferna in mig på sitt rum. Det var raka klara besked, Region skåne skulle inte betala ut några pengar 2010 för läkemedelsprojektet som jag jobbat med. Projektet skulle vara klart redan i oktober, istället för 31/12. Då jag inte har haft så mycket att göra i projektet, utan har fått komplettera med andra arbetsuppgifter, ansåg man att jag skulle avsluta omedelbart. Fram till den 12/5 skulle jag hålla på med de andra arbetsuppgifterna. Så nu är vi tillbaka på ruta ett. Vet inte om de bara kan kicka ut mig så, då vi ändå har skrivit avtal osv. Jag gick hem en aning deppad.
Besöket på vårdcentralen, blev ett besök med många sjuksköterskor och goda skratt, om man nu kan skratta åt att jag har ett hål i halsmandeln där det samlas matrester. Fyra sköterskor glodde mig i munnen då de petade bort en del med tops, till dess att det började blöda. När jag kom hem kändes det nästan som om man gått och fått halsfluss.

När jag hämtade Lucas från fritids visade han stolt upp sin första glugg!!




Lördagen skulle barnens mormor, morbröder och Mahnaz komma på besök för att bla ge julklappar och fira Lucas några dagar för tidigt. Tyvärr blev Mahnaz dålig och var på sjukhuset hela natten. Så det blev lillebror och mamma som kom på besök. Lucas blev JÄTTEGLAD då han fick en mycket efterlängtad present.



En ny fin cykel, modell större!!

Nu övar han för fullt ny teknik att starta och stanna cykeln, det är inte så lätt när man vill kunna sitta på sadeln och trampa igång!! Lucas Tackar så mycket för sin fina present!



Simon har otur när han träffar mormor och morbror, sist när vi var i Alingsås fick han hög feber och bara en timma innan de kom på lördagen kom febern, han sov bort hela kvällen igår och ville inte äta godis. Idag har han varit på benen med hjälp av alvedon. Så nu får vi vara hemma några dagar med honom så han kurerar sig till nästa helg då vi ska ha kalas för Lucas igen!!










Kommentarer
Postat av: Sussie

Mysigt ni haft, men mindre kul att Simon skulle bli dålig =( Och det gick åt skogen med din nya tjänst! Hoppas att både du och han mår bättre idag!!

Lukas sken som en sol när han visa gluggen i lördags på lekan, lika stolt var han över sin nya cykel, och jag förstår han, den var ett rikigt vrålåk hihi... Ha det så bra kram från oss =)

2009-04-27 @ 21:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0